Tavèrnoles ha realitzat un simulacre d'emergència per posar a prova el DUPROCIM

Dimecres, 4 de juny de 2025

Personal de l'Ajuntament, membres de l'equip de govern i protecció civil i serveis socials del Consell Comarcal d'Osona van participar a la sessió per posar a prova el protocol inclòs al DURPOCIM (Document Únic de Protecció Civil Municipal) i testar el PCOM, l'eina informàtica de la Diputació de Barcelona que permet gestionar les possibles emergències, millorant la comunicació entre els equips.

El DUPROCIM, aprovat pel Ple municipal del dia 29 d'abril de 2024, engloba tots els plans d'autoprotecció en casos d'emergència i marca les directrius a seguir en cas d'incendi, inundació, etc. Alhora, aborda la identificació i l'avaluació dels riscos, les accions i les mesures necessàries per a la prevenció i el control de riscos, així com les mesures de protecció i altres actuacions a adoptar en cas d'emergència, en harmonia amb les característiques i els trets definidors del municipi.

L'aplicació PCOM permet passar al suport digital per millorar la coordinació i la comunicació entre totes les persones i unitats implicades, alhora que fa guanyar temps i ubicar les persones i els col·lectius vulnerables.

Darrera actualització: 4.06.2025 | 11:04