Tavèrnoles entre els 10 millors municipis de menys de 500 habitants en els Reconeixements d'Administració Oberta 2022
El Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) distingeix el compromís del món local en la transformació digital de l’administració pública i govern obert. En els reconeixements de l'any 2022, l'Ajuntament de Tavèrnoles ha estat reconegut dins els 10 millors entre els ajuntaments de Catalunya de menys de 500 habitants.
Aquest reconeixement de l'AOC posa en valor la feina de les administracions locals que lideren la transformació digital a Catalunya i serveix d'impuls per aprofundir encara més en la necessitat d'apostar per un país digital i obert en el seu àmbit públic.
Pel que fa als municipis de menys de 500 habitants, el rànquing dels Reconeixements d'Administració Oberta ha estat el següent:
1. Caseres
2. Molló
3. Sant Martí d’Albars
3. Gaià
Top10. Santa Cecília de Voltregà
Top10. Montmaneu
Top10. Guingueta d’Àneu
Top10. Tavèrnoles
Top10. Forès
Top10. Borredà
Top10. Espot
Top10. Rodonyà
Top10. Sant Martí Vell
L'AOC considera dos tipus d’informació per avaluar els ens locals: l'activitat dels serveis digitals de tramitació amb la ciutadania, gestió interna i interoperabilitat; i la implantació o disponibilitat de serveis públics digitals. En el primer cas, s'ha analitzat i valorat l'important ús que fa l'Ajuntament de Tavèrnoles dels serveis AOC (e-TRAM, e-NOTUM, Via Oberta, e-Licita, e.FACT, tràmits EACAT…). Per la seva banda, per conèixer el grau d’implantació de l’administració digital en un ens, s'analitza el web municipal per comprovar si conté uns ítems determinats: seu-e/transparència, perfil de contractant, carpeta ciutadana, dades obertes, normativa d’administració digital...
L'alcalde Pep de la Mora va recollir el reconeixement de mans de la Vicepresidenta del govern en l'acte celebrat a Manresa el passat 29 de març. Des de l'Ajuntament de Tavèrnoles es valora molt positivament aquest guardó ja que reconeix l'aposta que s'ha fet els darrers anys pel que fa a l'administració electrònica i a la innovació digital, amb l'objectiu de millorar el servei ofert a veïns i empreses, facilitant l'accés a l'administració i simplificant processos.