Tavèrnoles - Sant Pere de Casserres (Els Munts)

Tavèrnoles - Els Munts (Salt de la Minyona) - Coll de Terrades - Sant Pere de Casserres

Distància: 12 Km (només anada)

Ruta no classificada com a planera però les pujades no són massa fortes; el desnivell és d'uns 250 m. És un recorregut amb importants vistes sobre les Guilleries, l'embassament de Sau i els Cingles de Tavertet. La ruta segueix dos senders: el PR C-40 i el GR 2.

1. Sortirem de Tavèrnoles cap al Foquers on prendrem el PR C-40-1 cap a l'esquerra, que seguirem durant una bona estona. Creuarem la riera de Tavèrnoles i passarem successivament per les masies del Compòsit, les Punxes i Masgrau, on ens podem aturar per visitar la famosa alsina mil·lenària de Masgrau. Finalment arribarem a la cinglera de Vilanova de Sau, on trobarem el GR 2.

2. Prendrem el GR 2 a l'esquerra en direcció nord, seguint els cingles i la carena, passant pel Puig de Casadevall on deixarem el GR 2 i continuarem per la cinglera, arribant a la Roca Falconera i al cap d'una estona a la Roca de Migdia i al Puig del Far. Començarem el descens cap a les restes de l'església de Sta. Margarida d'Ardola i més tard al Raurell, des d'on arribarem a la carretera.

3. Un cop a la carretera podem seguir cap al nord, direcció al Parador de Sau. Cap a l'oest es retorna a Tavèrnoles. Continuant el recorregut, arribareu al Coll de Terrades, on teniu grans vistes sobre l'embassament de Sau i els cingles de Tavertet. El PR C-40-2 segueix cap a St. Pere de Casserres. El retorn el podeu fer per carretera direcció Tavèrnoles, o bé, per on heu vingut. També podeu seguir el PR en direcció a St. Pere de Casserres, el qual a mig camí enllaça amb el PR C-40-1 procedent de Tavèrnoles, que podeu prendre per retornar al poble.